Zapraszamy na promocję powieści przygodowo-historycznej „Siedem kropli życia” Marcina Pawła Panka25 kwietnia2019 r., godz. 17:00 w sali im. Jadwigi Towarnickiej, ul. E. Plater 33A. Wstęp wolny.
„Siedem kropli życia” to wielowątkowa i wielowymiarowa powieść, której akcja toczy się podczas święta Dumuzi – wiosną około 2320 r. p.n.e. Państwo Sumerów nawiedziła niespotykana od wielu lat susza, dlatego nawet najwięksi wrogowie muszą współpracować. Sargon-król najbogatszego miasta Kisz zaprasza na naradę swojego wroga Lugalzagesiego – najpotężniejszego władcę Mezopotamii. Spotkaniu przygląda się Główny Kapłan Kisz – Namkuzu. Jako jedyny w mieście posiada on krople przedłużające życie.
Świat ludzi, bogów i nauki tworzy w powieści niesamowity kolaż zdarzeń. W tok fabularny wplecione zostało wiele autentycznych faktów o kulturze, historii oraz mitologii Sumeru. Zachowanie dynamiki gwarantują opisy wielu scen batalistycznych i pojedynków między bohaterami, walczącymi o przetrwanie w trudnych realiach pustynnego życia. Choć większość zdarzeń jest autentyczna, nie zabrakło też elementów science-fiction rodem z Z. Sitchina.
Sumerów przedstawia się jako twórców pisma i koła, które popchnęły do przodu rozwój cywilizacji. zapominając jednak o wielu rzeczach, które bez wątpienia im zawdzięczamy. Ten tajemniczy lud jest odpowiedzialny za powstanie prawa, ekonomii, medycyny opartej na wiedzy, regularnej, doskonale wyszkolonej armii. Najwięcej kontrowersji wzbudza fakt początków imperium i jego gwałtownego końca. Każdy fan popularnego serialu „Starożytni kosmici” zadaje sobie pytanie, dlaczego lud ten, aż tak bardzo wyprzedził swoją epokę. Podczas, gdy w innych regionach świata, prymitywne plemiona zdobywały żywność i walczyły z drapieżnikami, Sargon budował liczące setki tysięcy ludzi miasta, w których pisano powieści, wystawiano teatry a przede wszystkim spoglądano w niebo.
Marcin Paweł Panek – pisarz i copywriter. Ma 40 lat i pochodzi z małej wsi w okolicy Filipowa. Jest magistrem pedagogiki, ale jego specjalnością jest content marketing. Autor książek popularnonaukowych „Wymiary niepełnosprawności” ze wstępem prof. Jerzego Stuhra oraz „Wygraj klienta”, a także ponad 50 publikacji na temat marketingu, psychologii i pedagogiki. Prowadzi agencję reklamową i wydawnictwo scriptio.pl. Jego pasją są nowe technologie i piłka nożna. Teraz stara się opanować projektowanie 3D w programie Blender, tajniki analizy statystycznej w języku R i gramatykę niemiecką.