Dla czytelnika

  1. Jak zapisać się do Biblioteki?
    Aby zapisać się do biblioteki niezbędny jest dowód osobisty, wypełnienie karty zapisu oraz zobowiązanie się podpisem do przestrzegania regulaminu. Za niepełnoletniego czytelnika podpisują zobowiązanie i odpowiadają rodzice lub opiekunowie prawni.
  2. Czy mogę zapisać się do biblioteki, jeśli nie jestem zameldowany w Suwałkach?
    Tak, możesz. Aby zostać czytelnikiem, nie musisz mieć stałego meldunku w naszej gminie. Przy zapisie podajesz po prostu swój adres zamieszkania oraz adres zameldowania. Możesz też zapisać się on-line.
  3. Czy mogę zapisać się do biblioteki przez Internet?
    Tak, przez formularz w katalogu Sowa www.suwalki-bp.sowa.pl>Konto>Zapis do biblioteki. Skorzystanie z formularza znacząco przyspieszy procedurę zapisu. Pamiętaj jednak, że musisz potwierdzić tożsamość dokumentem, dlatego zapraszamy do wizyty osobistej. Tutaj instrukcja.
  4. Czy mogę zapisać do biblioteki dziecko, które jeszcze nie chodzi do szkoły?
    Oczywiście! Nie ma dolnej granicy wieku przy zapisie. Mamy specjalne zbiory dostosowane do potrzeb maluchów i do ich małych rączek.
  5. W jakich godzinach Biblioteka jest otwarta? Czy mogę przyjść w sobotę?
    W zakładce kontakt można sprawdzić aktualne godziny otwarcia.
  6. Czy mogę przeglądać katalog zbiorów biblioteki on-line?
    Tak. W naszym katalogu internetowym www.suwalki-bp.sowa.pl można przeglądać zbiory pogrupowane w kategorie.
    Katalog możesz przeszukiwać po tytule publikacji, autorze lub słowie z tytułu lub opisu. Jeśli jesteś zalogowany(-a) do systemu możesz rezerwować i zamawiać książki, które chcesz przeczytać, a także inne dostępne materiały. O możliwości ich odbioru poinformujemy.
  7. Czy mogę mieć zdalny dostęp do swojego konta czytelnika?
    Tak, możesz zalogować się na swoje konto w katalogu na naszej stronie lub pobrać aplikację Sowa MOBI. Po zalogowaniu się do swojego konta, możesz przeglądać dostępne zbiory, rezerwować wybrane pozycje, sprawdzić kiedy upływa termin zwrotu książek, które masz już na koncie.
  8. Czy będę dostawać powiadomienia o zbliżającym się terminie zwrotu wypożyczonych książek?
    Oczywiście! Przy zapisie podaj swój e-mail bibliotekarzowi – będziesz otrzymywać informacje o zbliżającym się terminie zwrotu. Możesz także sam ustawić powiadomienia po zalogowaniu się do swojego panelu w katalogu. Więcej możliwości daje aplikacja Sowa MOBI – będziesz otrzymywać powiadomienia push prosto na telefon i prolongować pozycje bezpośrednio w aplikacji.
  9. Co mogę wypożyczyć w bibliotece?
    Dla naszych czytelników dostępne są książki (po polsku, angielsku, francusku, niemiecku i ukraińsku), audiobooki, muzykę i filmy dla dzieci i dorosłych. Warunki wypożyczenia zbiorów znajdziesz w regulaminie
  10. Czy mogę oddać wypożyczone materiały poza godzinami pracy biblioteki?
    Tak. Przed wejściem do biblioteki przy ul. E. Plater 33a stoi „wrzutnia”. Możesz oddać do niej wypożyczone pozycje, które zostaną zdjęte z konta najpóźniej w następnym dniu roboczym.
  11. Czy można zwracać książki w Filii, jeśli wypożyczyłam je w Bibliotece przy ul. E. Plater 33a lub odwrotnie?
    Książki i inne zbiory należy oddawać tylko w placówce, w której zostały wypożyczone.
  12. Skąd mogę się dowiedzieć o ofercie wydarzeń i spotkań autorskich w bibliotece?
    Zapraszamy na stronę główną, na nasz profil na Facebooku, Instagramie oraz do placówek.
  1. Chciałbym korzystać ze zbiorów biblioteki, ale jestem osobą niepełnosprawną/starszą i nie mogę osobiście przyjść do placówki. Czy jest dla mnie jakaś oferta?
    Tak, realizujemy usługę „Biblioteka na telefon”. Jest ona skierowana do seniorów oraz osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, które nie mogą odwiedzić naszych placówek osobiście. Książki są dostarczane i odbierane przez pracownika, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym. Jeśli nie masz założonego konta bibliotecznego, zapiszemy cię w trakcie pierwszej dostawy książek, możesz też zapisać się on-line przez formularz na stronie biblioteki. Jeśli chcesz skorzystać z tej usługi lub poznać więcej szczegółów – zapraszamy do kontaktu pod numerem 87 565 62 48.
  2. Zgubiłem książkę z Biblioteki! Co mam zrobić?
    Skontaktuj się z bibliotekarzem w wypożyczalni, ustalimy co dalej.
  3. Jakie są konsekwencje przekroczenia terminu zwrotu książki lub płyty?
    W przypadku przekroczenia terminu zwrotu naliczane są opłaty za nieterminowy zwrot 0,20 zł za każdy dzień za jedną książkę.
  4. Czy muszę przyjść osobiście żeby przedłużyć termin zwrotu książki?
    Nie, możesz zrobić to telefonicznie (dzwoniąc do odpowiedniej placówki).  
  5. Czy jeśli zapisałam się w Bibliotece przy ul. E. Plater 33a mogę korzystać również z Filii nr 1, 2 i 3?
    Tak, wszystkie te placówki należą do Biblioteki Publicznej im. Marii Konopnickiej w Suwałkach.